At skabe goodwill og god omtale som firma med gulvafslibning

08 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Mange metoder kan man tage i brug, når man skal skaffe sig god omtale som gulvafslibningsfirma.

Det kan være ting som, at man sørger for at investere grønt, være bæredygtige, tænke på klimaet, skabe gode rammer for de ansatte, opfordre til motion, lave fælles arrangementer – og selvfølgelig få tilfredse kunder.

Der er også en anden ting, som man kan gøre, der ikke nødvendigvis behøver at koste så meget, og selv hvis det gør, så vil den medfølgende omtale, dette vil føre med sig, være virkelig værdifuld.

Vi taler om det med, at man kan vælge at sponsorer et sportshold.

Det behøver jo ikke være noget stort, som man kan se i bedste sendetid på dansk TV, men det kan være et lokalt fodboldhold, som mangler midler til at spille for, eller det kan være et cykelhold, hvor ens firmalogo så kan pryde rytternes trøjer.

Tænk også lige på, hvis ens investering i dette sportshold så begynder at få stor omtale eller rykke op blandt de store, så vil dette sponsorat pludselig være godt investeret.

Dette sponsorat skal ikke forvekslet med, når man giver midler til fonde og lignende, hvilket selvfølgelig også giver god omtale, men her er vi mere ude i et løbende samarbejde, hvor man så løbende kan evaluere sponsoratet og prisen eller midlerne for dette.

Gør man det specielt i lokalområdet, hvor man har hovedsæde, så vil det ligefrem se rigtig godt ud for de lokale og give en ekstra godt omdømme.

Det kan jo være, at det er den slags, som de lokale medier fra TV, avis og radio selv griber fat i, og før man har set sig om, så har man fået ekstra (gratis) omtale af ens virke.

Dette er en langtidsinvestering og er virkelig værd at undersøge nærmere, hvad der vil passe godt ind i ens firmas DNA, og hvad man gerne vil associeres med.

Har du lyst til at vide mere specifikt om gulvafslibning, så læs blogindlæg her.

More articles