Ser du noget ved din gulvafslibning, du ikke kan lide, så meld det retur med det samme!

08 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi er som bekendt kun mennesker, og mennesker begår fejl, men heldigvis er mennesker også til at snakke med og kan opdage ting, som robotter for eksempel ikke kan.

Du kan indstille en robot til at udføre noget arbejde, hvor den ikke bliver træt, før batterier er flade, eller der ikke er mere strøm, og så skal de ikke have løn for arbejdet.

Men robotter har ikke den sjette sans og fornemmelse for finesse, som et personligt touch kan give ved arbejde såsom ved gulafslibning.

Derfor sætter man stadig mennesker til at gøre den slags, for en robot ville man nok skulle være over hele tiden.

Den ville køre ind på andre gulve, der ikke skal slibes ned, den vil måske ødelægge tæpper, dumpe ind i møbler, ridse paneler og videre, hvorfor man ikke bare kan efterlade den uden opsyn – og så laver to instanser pludselig arbejde for én persons arbejde.

Men mennesker fejler, og det kan ske for selv den bedste og mest professionelle af slagsen, og det behøver ikke bero på en kommunikativ misforståelse, hvor man ikke får aftalt med kunden, hvad man ønsker, eller medarbejderne i firmaet ikke får koordineret, hvem der laver hvad og hvonår.

Man kan ganske enkelt overse noget, som der skulle være slebet ned, eller man får ikke slebet grundigt nok af den ene eller anden grund, mens man som gulvafsliber kan føle, at arbejdet er gjort godt nok, selvom man ikke lige fik kigget grundigt efter.

Så hvis du som kunde ser noget ukurant på gulvet efter den færdige slibning, så er det bare med at kontakt gulvafsliberen om, hvorvidt dette kan være korrekt.

For selvom man føler sig uvidende på området, så er det jo altid kunden, der skal have ret i sidste ende.

Du kan dog blive klogere på det med gulvafslibning her: læs blogindlæg.

More articles